Preču zīmes
Preču zīmes
Dizains
Dizains
Patenti
Patenti
Juridiskie pakalpojumi
PAKALPOJUMI
Preču zīmes
Preču zīmes
Dizains
Dizains
Patenti
Patenti
Juridiskie pakalpojumi
PAKALPOJUMI
Juridiskās konsultācijas
Juridiskās konsultācijas
Līgumi
Līgumi
Strīdi par preču zīmem un dizainparaugiem
Strīdi par preču zīmem un dizainparaugiem
ATPAKAĻ
LV-site
2022 05 09
Preču zīme: kāpēc tā vajadzīga?

Preču zīme un tās reģistrācija ļauj iegūt tiesības uz šo preču zīmi. Ir valstis, kurās ir pieejamas ierobežotas preču zīmju tiesības. Ikdienu uzņēmuma vadītājs strādā kopā ar profesionāliem dažādu nozaru speciālistiem, kā grāmatvedība, mārketings, klientu apkalpošana, pārdošana u.c. Bet ir viena nozare, par kuru nereti piemirst, kas ir komercdarbības drošība, bet šoreiz netiek domāts par biroja apsargāšanu.

 

Daudzi uzņēmēji apzinās, ka viņu zīmols kļūst stiprāks un attīstās, tāpēc jau laicīgi vajadzētu domāt par tā aizsardzību – reģistrētu preču zīmi. Līdz ar to katram uzņēmumam laicīgi būtu jāapsver doma pieteikt savu nosaukumu, logotipu, konkrētu preču/produktu nosaukumu reģistrācijai.

 

Preču zīmes reģistrācijas nozīme

 

Preču zīmes jeb zīmola reģistrācija ir svarīgs solis komercdarbības attīstībā un tālāk ir daži no iemesliem kāpēc:

 

  1. Reģistrēta preču zīme ir īpašumtiesības uz Jūsu zīmolu

Īpašumtiesības uz preču zīmi parasti tiek iegūtas ar tās reģistrāciju. Ir valstis, kurās ir iespējams iegūt ierobežotas preču zīmes tiesības, pamatojoties uz preču zīmes izmantošanu. Taču vairumā valstu tas nav iespējams vai ir ārkārtīgi sarežģīti. Jums ir jāreģistrē preču zīme, lai iegūtu īpašumtiesības uz savu zīmolu.

 

Lai iegūtu īpašumtiesības uz preču zīmi Latvijā, to var reģistrēt, izmantojot trīs reģistrēšanas procedūras – nacionālo, reģionālo vai starptautisko. Katrai no tām ir atšķirīgi reģistrēšanas priekšnosacījumi.

 

  1. Reģistrētas preču zīmes nodrošina uzņēmuma darbības brīvību

Ja Jūs nereģistrējat savu preču zīmi, tad ir iespējams, ka kāds cits komersants šeit vai citā valstī reģistrēs identisku vai līdzīgu zīmi. Katru dienu tiek iesniegti vairāki tūkstoši preču zīmju pieteikumu visā pasaulē. Pastāv liela varbūtība, ka neesat vienīgais, kas domā par konkrētu nosaukumu. Ja kāds reģistrē tādu pašu vai līdzīgu zīmi valstī, kas Jums ir svarīgs tirgus, tad var nokļūt konflikta situācijā ar cita zīmola īpašnieku, kas ir diezgan sarežģīts un dārgs process.

 

  1. Preču zīmju reģistrācija ir publiskā informācija par Jūsu tiesībām

Tiklīdz Jūsu preču zīme ir reģistrēta, tā automātiski tiek ievietota publiski pieejamā datubāzē vai reģistrā, kur ikviens to var apskatīt un pavisam noteikti ņemt vērā, pirms savas preču zīmes reģistrēšanas. Preču zīmes reģistrācija mazina iespējamību, ka kāds varētu pārkāpt Jūsu tiesības.

 

  1. Ietaupīsiet naudu strīdu gadījumos

Preču zīmes ir salīdzinoši lēts intelektuālā īpašuma veids, tāpēc, to reģistrējot, Jūs ietaupīsiet naudu, kas varētu būt iztērēta konfliktu gadījumos. Nav svarīgi, kuras puses tiesības ir pārkāptas, jo visām pusēm būs jātērē līdzekli strīda risināšanai, taču ar preču zīmes reģistrāciju pieradīt savas tiesības uz konkrētu preču zīmi ir daudz vieglāk.

 

  1. Labākās partnerattiecības

Daudzās valstīs, īpaši Āzijas valstīs, investori un potenciālie sadarbības partneri vēlās, lai preču zīme būtu aizsargāta ar reģistrāciju. Kāpēc? Viņi investē naudu, resursus un savu reputāciju, lai Jūsu produkti būtu pieejami viņu valstīs, viņu pašu klientiem. Ja neesat aizsargājis savu preču zīmi, tas rāda viltojumu un krāpniecisko darījumu riskus.

 

  1. Palieliniet sava zīmola vērtību

Preču zīmes reģistrācija palielina zīmola vērtību. Preču zīmes vērtību var noteikt sertificēts intelektuālā īpašuma objektu vērtētājs. Savukārt reģistrēta preču zīme, kurai vērtība var būt arī izmantota kā komercķīlas priekšmets.

 

 

Preču zīmes pieteikuma iesniegšana (Svarīgi zināt – vienā pieteikumā atļauts pieprasīt tikai vienas preču zīmes reģistrāciju)

 

Uzsākot preču zīmes reģistrācijas procesu, ir jāaizpilda preču zīmes pieteikuma veidlapa, norādot nepieciešamu informāciju un pievienojot dokumentus:

  1. lūgumu vispār reģistrēt preču zīmi;
  2. ziņas par preču zīmes īpašnieku jeb pieteicēju;
  3. pieteiktā apzīmējuma (vārds vai attēls) atveidojumu;
  4. preču un pakalpojumu sarakstu, kuriem tiek pieprasīta preču zīmes reģistrācija (Nicas klasifikācija).

 

Veidojot jaunuzņēmumu, preču zīmes reģistrācijai vajadzētu būt vienai no prioritātēm. Tā aizsargās uzņēmumu jau no paša sākuma, ļaujot tam gūt panākumus ilgtermiņā. Ir svarīgi nodrošināt preču zīmes aizsardzību, lai iegūtu savu tirgus daļu un izvairītos no finansiāliem zaudējumiem nākotnē.

 

Paturiet prātā, ka, jo vairāk atšķirsiet savu zīmolu no citiem savā nozarē, jo vieglāk to būs aizsargāt. Izvēlieties nosaukumu un veidojiet logotipu, kas skaidri raksturo Jūsu uzņēmumu un atšķir jūs no konkurentiem.

Dalīties

Mūsu vietne izmanto sīkdatnes, lai uzlabotu šo vietni, piedāvātu labākus un pielāgotus pakalpojumus. Ja piekrītat, nospiediet “Pieņemt”. Ja nepiekrītat, mēs neievietosim jūsu ierīcē sīkfailus. Tomēr atsevišķas vietnes funkcijas var nedarboties pareizi vai var nedarboties vispār. Lūdzu, skatiet mūsu Privātuma politiku, lai iegūtu plašāku informāciju par personas datu apstrādi, sīkfailiem, to apkopotajiem datiem un jūsu tiesībām.