Pastāv teiciens, ka nepieciešams septiņas reizes nomērīt pirms vienu reizi griezt. Lai vai kāds darbs būtu ieplānots, iepazīties ar aktuālo tēmu pirms ķerties klāt konkrētam plānam ir panākumu stūrakmens. Tas pats attiecas uz atbilstošu sagatavošanos pirms intelektuālā īpašuma reģistrācijas. Mūsdienās pastāv īpašuma aģentūras kā Metida, kas visa reģistrācijas
procesa laikā būs Jūsu interešu pārstāvji. Jāatceras, ka, jo detalizētāk sagatavojas pirms intelektuālā īpašuma reģistrācijas, jo labāk. Viennozīmīgi, profesionālas aģentūras var atvieglot jūsu iecerēto preču
zīmes reģistrācijas procesu. Jāatceras, ka ir pietiekami daudz pasākumu, ko jūs varat izdarīt kā mājasdarbu, lai pēc iespējas samazinātu jebkādus riskus sakarā ar iecerētā izdošanos. Šeit apskatīsim dažus vienkāršus soļus, lai maksimāli ātrāk varētu sacelt kājas uz dīvāna malas, un gaidīt, kad profesionāļi padarīs savu darba daļu!
Ziniet pamatnoteikumus, kas var ietekmēt jūsu preču zīmes reģistrācijas procesu
Zināt spēles noteikumus pirms ķerties pie pirmā gājiena ir svarīgi jebkurā jomā. No līdzīgas preču zīmes atrašanas nebūs jēgas, ja nebūs zināms, kas tad īsti ir “riskanta” preču zīme. Riskanta preču zīme vai dizainparaugs ir tāda, kas jebkādā veidā, formā, krāsā, vai pat fontā ir līdzīga. Reģistrētu preču zīmi aizsargājot, to īpašnieki var vērsties pret jums arī tad, ja jūsu
intelektuālais īpašums ir tikai nedaudz līdzīgs. Ar šiem pamatnoteikumiem var iepazīstināt tādi profesionāļi kā Metida, kas pārraudzīs reģistrācijas procesu un ieteiks risinājumus jebkurā jautājumā, kas varētu būt radījis šaubas!
Nospraudiet prioritātes
Tas, vai iedomātais intelektuālais īpašums atbilst jūsu nospraustajiem mērķiem vislabāk zināms ir jums! Iniciēt preču zīmes reģistrācijas procesu var jebkādai preču zīmei, bet pirms to uzsākt, jāizprot vai iedomātā preču zīme atbilst nospraustajām prioritātēm. Jautājums, kas jāuzdod katram individuālam profesionālim vai uzņēmējam ir – vai tā atbilst maniem mērķiem? Piemēram, ja iecerētais intelektuālais īpašums ir logo priekš bērnu preču veikala, tam ir jābūt jautram, krāsainam, rotaļīgam. Pretēji, ja veidojat, piemēram, logo juridiskam uzņēmumam, tam ir jābūt nopietnam un uzticību iedvesošam. Izpētiet tirgu, izprotiet savas prioritātes un tad jūsu intelektuālais īpašums būs efektīvs un nebūs reģistrēts par velti!
Izpētiet mērķauditoriju
Lai jūsu intelektuālais īpašums sniegtu cerēto marketinga efektu svarīgi ir zināt mērķauditoriju, kam sniegsiet preces vai pakalpojumus. Līdzīgi kā ar prioritātēm, ir jāveic izpēte par cilvēkiem vai cilvēku grupām, kuras būs pirmie klienti, kas interesēsies par jūsu piedāvātajām precēm vai pakalpojumiem. Pēc informācijas savākšanas, apskatiet savu iedomāto intelektuālo īpašumu un jautājiet sev – vai tas ir tas, ko cilvēki gribēs redzēt un atpazīs? Marketingam ir fenomenāla ietekme uz cilvēkiem un, lai vai cik fantastisks būtu jūsu piedāvātais produkts vai pakalpojums, tas nebūs tik populārs, ja nebūs veikta izpēte. Efektīva preču zīme veicinās jūsu panākumus! Protams, Metida arī šo procesu var ievērojami vienkāršot.
Preču zīmes reģistrācijas procesu un ietekmes sfēra
Kā reģistrēt preču zīmi ir viena lieta, bet pavisam cita lieta ir zināt, kādā reģionā to plānots popularizēt. Jūsu mērķi, iespējams, jau ir izvirzīti, bet arī Metida var palīdzēt izanalizēt jūsu visefektīvāko ietekmes sfēru. Protams, šķiet, ka visdrošāk to būtu reģistrēt pasaules līmenī! Bet jāatcerās, ka, jo lielāka ir plānotā ietekmes sfēra, jo apjomīgāka analīze jāveic un reģistrācijas process var aizņemt ilgāku laiku. Individuāliem profesionāļiem, kas tikko uzsāk savu uzņēmējdarbību būtu ieteicams “neskriet vilcienam pa priekšu” un reģistrēt to vietējā mērogā. Savukārt starptautiskiem uzņēmumiem, kas jau ir iedzinuši savas saknes tirgū,pilnīgi iespējams nepieciešams skatīties lielākā mērogā.