Preču zīmes
Preču zīmes
Dizains
Dizains
Patenti
Patenti
Juridiskie pakalpojumi
PAKALPOJUMI
Preču zīmes
Preču zīmes
Dizains
Dizains
Patenti
Patenti
Juridiskie pakalpojumi
PAKALPOJUMI
Juridiskā konsultācijas
Juridiskā konsultācijas
Līgumi
Līgumi
Strīdi par preču zīmem un dizainparaugiem
Strīdi par preču zīmem un dizainparaugiem
ATPAKAĻ
2023 01 24
Vienkārši, bet svarīgi soļi, kas jāzin pirms uzsākt preču zīmes reģistrāciju.

Pastāv teiciens, ka nepieciešams trīs reizes izmērīt pirms vienu reizi griezt. Lai vai kāds darbs būtu ieplānots, kārtīgi iepazīties ar aktuālo tēmu pirms ķerties klāt konkrētam plānam ir panākumu stūrakmens. Tas pats attiecas uz atbilstošu sagatavošanos pirms intelektuālā īpašuma reģistrācijas. Mūsdienās, šķiet, ka ir tik daudz aģentūru, kas nodarbojas ar preču zīmes reģistrācijas procesa pārraudzīšanu, ka atliek tikai atvērt ofisa durvis un iecerētais garantēti izdosies. Tā ir taisnība, ka ir profesionālas aģentūras kā Metida, kas var atvieglot jūsu iecerēto reģistrācijas procesu. Jāatceras, ka ir pietiekami daudz pasākumi, ko jūs, dārgais lasītāj, varat izdarīt kā mājasdarbu, lai pēc iespējas samazinātu jebkādus riskus sakarā ar iecerētā izdošanos. Šeit apskatīsim dažus vienkāršus soļus, ko vajadzētu veikt, lai maksimāli ātrāk varētu sacelt kājas uz dīvāna malas, un gaidītu, kad profesionāļi padarīs savu darba daļu!

 

Izprotier konkurenci.

 

Tas, kā reģistrēt preču zīmi ir pieejams tīmekļa meklētājos un skaidrojumu itirācijas ir tik daudz, ka galva ātri vien var sagriezties. Pirms ķerties klāt pie konkrētas preču zīmes reģistrācijas procesa, vislabākais, ko var darīt ir pašam analizēt līdzīgas preču zīmes un izprast nospraustos mērķus. Tā sacīt, nav liela jēga izlasīt veselu lapu ar nākamajiem soļiem, ja pirmais mājasdarbs vēl nav izdarīts! Protams, šķiet, ka mūsu preču zīme ir unikāla, bet jāatcerās, ka cik daudz cilvēku, tik daudz ideju. Būtu ieteicams pārskatīt konkurenci un pārbaudīt, vai jūsu iedomātais intelektuālais īpašums nav jau paspējis izskriet cauri kāda cita prātam.

 

Ziniet pamatnoteikumus, kas var ietekmēt jūsu reģistrācijas procesu.

 

Zināt spēles noteikumus pirms ķerties pie pirmā gājiena ir svarīgi jebkurā jomā. No līdzīgas preču zīmes atrašanas nebūs jēgas, ja nebūs zināms, kas tad īsti ir “riskanta” preču zīme. Riskanta preču zīme vai dizainparaugs ir tāda, kas jebkādā veidā, formā, krāsā, vai pat fontā ir līdzīga. Pirms vērsties pie tādiem ekspertiem kā intelektuālā īpašuma aģentūrām, vislabākais būtu sagatavot piemērus ar preču zīmēm, kas jums šķiet varētu sagādāt nebūšanas reģistrācijas procesā. Piemēram, ja iedomātais intelektuālais īpašums ir dizainparaugs, tīri lietderīgi ir to “iemest” Google atgriezeniskajā meklēšanā, kas parādīs, vai nav pieejami līdzigi attēli. Ja tādi ir atrodami, tālāk derētu noskaidrot, vai aktuālais dizains ir reģistrēts. Galu galā, ne tikai identiska preču zīme vai dizainparaugs ir riskants reģistrācijai. Reģistrētu preču zīmi aizsargājot to īpašnieki var vērsties pret jums arī tad, ja jūsu intelektuālais īpašums ir tikai nedaudz līdzīgs.

 

Nospraudiet prioritātes.

 

Tas, ka preču zīmes reģistrācija ir pareizais solis lielākajā daļā apstākļu ir skaidrs. Bet tas, vai iedomātais intelektuālais īpašums atbilst jūsu nospraustajiem mērķiem ir jūsu ziņā! Patentu valde, kā atbildīgā iestāde par jebkāda vieda intelektuālā īpašuma rēgistrāciju, var iniciēt reģistrācijas procesu jebkādai preču zīmei. Jautājums, kas jāuzdod katram individuālam profesionālim vai uzņēmējam ir – vai tā atbilst maniem mērķiem? Piemēram, ja iecerētais intelektuālais īpašums ir logo priekš bērnu preču veikala, tam ir jābūt jautram, krāsainam, rotaļīgam. Pretēji, ja veidojat, piemēram, logo juridiskam uzņēmumam, tam ir jābūt nopietnam un uzticību iedvesošam. Izpētiet tirgu, izprotiet savas prioritātes un tad jūsu intelektuālais īpašums būs efektīvs un nebūs reģistrēts par velti!

Izpētiet mērķauditoriju.

 

Kā iepriekš minēts, saprast pamatnoteikumus pirms ķerties pie darba ir panākumu atslēga. Viens no pamatnoteikumiem, lai jūsu intelektuālais īpašums sniegtu cerēto marketinga efektu ir zināt mērķauditoriju, kam sniegsiet preces vai pakalpojumus. Līdzīgi kā ar prioritātēm, ir jāveic padziļināta izpēte par cilvēkiem vai cilvēku grupām, kuras būs pirmie klienti, kas interesēsies par jūsu piedāvātajām precēm vai pakalpojumiem. Pēc informācijas savākšanas, apskatiet savu iedomāto intelektuālo īpašumu un jautājiet sev – vai tas ir tas, ko cilvēki gribēs redzēt un atpazīs? Marketingam ir fenomenāla ietekme uz cilvēkiem un lai vai cik fantastisks būtu jūsu piedāvātais produkts vai pakalpojums, tas nebūs tik populārs, ja nebūs veikta izpēte. Efektīva preču zīme veicinās jūsu panākumus!

 

Apzinieties savu ietekmes sfēru.

 

Var sacīt, ka šis mājasdarbs arī attiecas uz mērķauditoriju, bet gan ģeogrāfiskā līmenī. Kā rēģistrēt preču zīmi ir viena lieta, bet pavisam cita lieta ir zināt, kādā reģionā to plānots popularizēt. To nevar pateikt priekšā ne patentu valde, ne intelektuālā īpašuma aģentūras – jūsu nospraustie mērķi ir zināmi jums vien. Protams, šķiet, ka visdrošāk to būtu reģistrēt pasaules līmenī! Bet jāatcerās, ka, jo lielāka ir plānotā ietekmes sfēra, jo apjomīgāka analīze jāveic un reģistrācijas process var aizņemt ilgāku laiku. Individuāliem profesionāļiem, kas tikko uzsāk savu uzņēmējdarbību būtu ieteicams “neskriet vilcienam pa priekšu” un reģistrēt to vietējā mērogā. Savukārt starptautiskiem uzņēmumiem, kas jau ir iedzinuši savas saknes tirgū, pilnīgi iespējams nepieciešams skatīties lielākā mērogā.

 

Mājasdarbs padarīts? Arī pēc reģistrācijas procesa uzsākšanas pietiks ko darīt.

 

Ir stingri ieteicams kārtīgi sekot līdzi visam reģistrācijas procesam un neatstāt to novārtā. Ja pēc visu mājasdarbu veikšanas esat nolēmis vērsties tieši pie Patentu valdes, esiet uz vakts! Jaunu preču zīmju reģistrācija ir nemitīgs process un līdzīgas, vienlaikus reģistrācijas procesā esošas, preču zīmes var būt klupšanas akmens pat pēc visa sagatavošanās procesa. Protams, Eiropas TOP 3 aģentūra kā “Metida” šajā var ievērojami palīdzēt un būt jūsu acis un ausis!

Dalīties

Mūsu vietne izmanto sīkdatnes, lai uzlabotu šo vietni, piedāvātu labākus un pielāgotus pakalpojumus. Ja piekrītat, nospiediet “Pieņemt”. Ja nepiekrītat, mēs neievietosim jūsu ierīcē sīkfailus. Tomēr atsevišķas vietnes funkcijas var nedarboties pareizi vai var nedarboties vispār. Lūdzu, skatiet mūsu Privātuma politiku, lai iegūtu plašāku informāciju par personas datu apstrādi, sīkfailiem, to apkopotajiem datiem un jūsu tiesībām.